CEFRES, veřejná francouzská výzkumná instituce s pobočkou v Praze hledá kandidáty na pozici generální tajemnice/tajemník.
CEFRES je:
- veřejná francouzská výzkumná instituce, která má navázaná partnerství po celé střední Evropě
- mezinárodní administrativní a vědecký tým (skládající se v roce 2024 z dvanácti národností), který je špičkou ve výzkumu v humanitních vědách
- dvacet vědců a padesát vědců přidružených
- padesát akcí ročně
- dvacítka grantů
Náplň práce:
Rozpočet (320k € / rok) – ve spolupráci s ředitelem, účetním a asistentem ředitele:
- příprava a koordinace plánování úvěrů pomocí specializovaných nástrojů
- kontrola plnění rozpočtu z hlediska výdajů a příjmů
- podíl na účetním a finančním řízení příjmů z projektů (MEAE, CNRS, Univerzita Karlova, AV ČR, Středoevropská univerzita,…)
- spravovat akvizice a s nimi související procedury (veřejné zakázky, inventář, údržba)
- vypracovávat rozhodnutí, dohody o dotacích, zvací smlouvy a pracovní příkazy, poskytovat odborné znalosti při jejich vypracovávání a zajišťovat právní dohled
Lidské zdroje (20 smluvních zaměstnanců, 59 přidružených pracovníků) – ve spolupráci s ředitelem a vědeckými týmy:
- koordinace náboru a sledování všech typů zaměstnanců (smlouvy, sledování a uplatňování tuzemských pracovních předpisů)
- zajištění administrativního dohledu nad výzvami k podávání přihlášek CEFRES (18 ročně) v úzké spolupráci s vědeckými týmy CEFRESu
- dohled nad administrativním řízením 5 zaměstnanců podle tuzemského práva (mzdy, plánování, služební cesty, dovolené…)
- řídit úklidové služby a smlouvy DPP (kameraman, grafik)
- zavést a sledovat organizační schéma a plán školení zaměstnanců
Prostory (195 m2) – pod dohledem ředitele:
- koordinace vztahů s pronajímatelem a jeho týmy
- zajištění údržby a modernizace vybavení, včetně správy počítačového vybavení, licencí a bezpečnostních komponentů
- dohled nad dodržováním bezpečnostních pokynů
Požadovaný profil:
- Vyšší odborné vzdělání v oboru administrativní řízení / lidské zdroje / ekonomie nebo obchod NEBO významná praxe (>5 let) na podobné pozici
- Zkušenosti v oblasti bilaterálních francouzsko-českých vztahů, zejména ve výzkumu, univerzitní spolupráci nebo kulturních výměnách
- Zájem o lidské zdroje, účetnictví a administrativní řízení
Očekávané dovednosti:
- Zkušenosti s projektovým managementem/HR v mezinárodním prostředí
- Dobrá znalost českého pracovního práva a daňové správy
- Znalost kancelářských nástrojů (zejména Outlook, Excel, Word)
- Znalost francouzštiny a češtiny: včetně dobrých písemných dovedností ve francouzštině a češtině v administrativním styku; čtení, psaní a mluvení v angličtině
- Všestrannost a schopnost zvládat více úkolů současně
Požadované vlastnosti:
- Samostatnost, pečlivost, dochvilnost
- Analytické a syntetické myšlení
- Přísný a přesný přístup k administrativním úkolům
- Komunikační dovednosti, schopnost rychle reagovat a pracovat v týmu
- Dodržování mlčenlivosti a reprezentativní vystupování
Výhody:
- Flexibilní pracovní doba
- 28 dní placené dovolené + 4 sickdays ročně
- Příspěvek zaměstnavatele na penzijní spoření
- dlouhá letní přestávka, kdy se nekonají vědecké akce
- Další vzdělávání nabízené zaměstnavatelem podle profilu a potřeb uchazeče/uchazečky
- kurzy francouzštiny/češtiny pro všechny úrovně na Francouzském Institutu v Praze hrazené střediskem CEFRES
- kanceláře v centru Prahy; adresa: Na Florenci 3, Praha 1
- zvýhodněný vstup do Kina 35 na Francouzském Institutu v Praze
Pracovní podmínky:
- Plný úvazek podle českého práva: 37 hodin týdně
- Hrubá mzda: 55 979 CZK/měsíc
- Smlouva na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení na dobu neurčitou
Podmínky pro podání přihlášky
Datum nástupu do funkce: 1. 1. 2026
Svůj životopis a motivační dopis ve francouzštině prosím zašlete na adresu:
Vybrané uchazečky/uchazeče pozveme na pohovor ve francouzském jazyce.
Zdroj: CEFRES
- Autor článku: ne
- Zdroj: Místo výkonu: Praha
